1.1. Tento Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 sb., Občanský zákoník (dále jen NOZ) a zákona č. 634/1992 sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.2. Kupující objednáním zboží u Prodávajícího souhlasí s níže uvedeným Reklamačním řádem.
1.3. V případě, že zboží není odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu přepravci.
1.4. Jako doklad o prodeji vystavuje Prodávající ke každému zakoupenému zboží daňový doklad (fakturu) se všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (kód zboží, název zboží, cena, množství, jméno obchodníka, smluvní záruční doba, po kterou běží záruka na zakoupené zboží…). Záruční lhůty na jednotlivé typy zboží a komponenty jsou uvedeny v Záručních lhůtách (bod 8.) Prodávajícího.
2.1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 2161 NOZ).
2.2.Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má Kupující právo tuto vadu reklamovat.
2.3. Smluvní zárukou za jakost (dále jen „Záruka“) se Prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na prodejním dokladu. Záruka je smluvní a je uvedena na prodejním dokladu nebo Dodacím listu.
2.4. Kupující má právo uplatnit záruku na zboží, které bylo zakoupeno u Prodávajícího. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé běžným opotřebením.
2.5. Reklamace musí být uplatněna v záruční době, která je uvedena na daňovém dokladu. Záruční doba na dodané zboží začíná běžet dnem vystavení daňového dokladu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
2.6. U zboží typu software se záruka vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost instalačních médií. Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólií, pečetí, otevření obálky, apod.) se Kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software. Tento druh zboží již není možno vrátit Prodávajícímu.
2.7. Za vady se považují takové, které byly prodejci v okamžiku prodeje skryté.
2.8. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho dalšího opotřebení. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:
2.9. Uplatní-li Kupující záruku, je pověřený zaměstnanec Prodávajícího povinen rozhodnout o přijetí reklamace ihned, ve složitějších případech ve lhůtě do tří pracovních dnů. Do této doby se však nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
2.10. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pověřený pracovník Prodávajícího může v odůvodněných případech s Kupujícím dohodnout jinou lhůtu.
2.11. Povinností Kupujícího je, před předáním počítačového systému nebo zařízení pro ukládání dat k opravě, zabezpečit si vytvoření odpovídající zálohy dat a zabránit tak jejich možnému poškození. Prodávající neručí za případnou ztrátu či poškození dat, která jsou na zařízeních uložena.
2.12. Kupující, který nakupuje na IČ – uvede tedy při uzavírání kupní smlouvy jméno své firmy a její IČ, je považován za podnikatele (nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami) a nevztahuje se na něj právo ochrany spotřebitele (např. nemusí být reklamace řešena do 30 dnů, nemá právo na vrácení zboží zakoupeného distančním způsobem do 14 dnů, aj.).
3.1. Kupující je vždy povinen doložit platnost záruky předložením prodejního dokladu, a pokud bylo zboží již reklamováno, musí rovněž doložit doklad o reklamaci. Bez předložení prodejního dokladu zahájí Prodávající reklamační řízení, jen pokud Kupující jiným věrohodným způsobem doloží, resp. prokáže, že reklamované zboží zakoupil u prodejce.
3.2. Reklamace musí být vždy uplatněna v provozovně Prodávajícího a to:
3.3. Pověřený pracovník Prodávajícího vydá Kupujícímu potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době jejího trvání.
3.4. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na uvedenou závadu.
3.5. Poškození zboží v průběhu přepravy se řídí reklamačním řádem přepravní společnosti.
3.6. Jakmile Kupující uplatní některé z práv z vadného plnění, například právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s pověřeným pracovníkem Prodávajícího jinak.
4.1. Reklamace musí být uplatněna v záruční době. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, tzn.: ihned jakmile se vada objeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může vést k prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem pro odmítnutí reklamace a ukončení záruční doby.
4.2. Doba, po kterou reklamované zboží bylo v opravě, se do záruční doby nezapočítává.
5.1. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěla funkce a kvalita zboží.
5.2. V případě výskytu odstranitelné vady má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
5.3. O provedení opravy rozhodne pověřený pracovník Prodávajícího a vyznačí nebo dohodne termín vyzvednutí opravy Kupujícím, pokud se nedohodnou jinak (odeslání poštou, použití přepravní společnosti).
5.4. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu zboží (lze vyměnit za obdobné zboží) nebo na odstoupení od smlouvy pouze v těchto případech:
6.1. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
6.2. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako zboží bez vady:
7.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Prodávané zboží je při převzetí Kupujícím ve shodě s kupní smlouvou. Shodou s kupní smlouvou se dále rozumí, že zboží má jakost a užitné vlastnosti, popisované Prodávajícím, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro tento druh zboží obvyklé a s ohledem na charakter nabízeného zboží.
7.2. V případě, že zboží při převzetí Kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu uvést zboží do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího, buď opravou zboží, nebo jeho výměnou (lze vyměnit za obdobné zboží). Není-li toto možné, může Kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupení od kupní smlouvy.
8.1. Záruka poskytovaná Prodávajícím se vztahuje na zboží a služby uvedené na daňovém dokladu s následujícími výjimkami:
8.2. Záruka poskytovaná Prodávajícím je platná pouze za předpokladu, že Kupující dodrží podmínky vyplývající z Obchodních podmínek a Reklamačního řádu.
8.3. Záruční lhůty na zboží:
9.1. Prodávající nabízí Kupujícímu v rámci své odborné činnosti také pozáruční servis na zakoupené zboží.
9.2. Tyto servisní úkony se řídí platným ceníkem servisních úkonů.
Tento Reklamační řád je platný od 1. 3. 2017 a nahrazuje veškeré předchozí verze.